Aktuálně arrow Pro děti arrow Chaloupky 2004
Hlavní menu
Aktuálně
O společenství
Další akce, výlety, ...
Pro děti
Dokumenty
Kaledář akcí
Fotogalerie
Změny na stránkách
Odkazy
Návštěvní knížka
SMPV
Setkání mládeže
příbramského vikariátu
Přihlášení





Zapomenuté heslo
Vyhledávání
TOPlist  

 
Vyber vzhled
modra
Kalendář
Září 2017
P Ú S Č P S N
282930311 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Chaloupky 2004


Úvod do etapovky
Autor Lubos   
Sobota, 08 květen 2004
Deti se ocitly s polarni vypravou v Gronsku,
jejich ukolem je prozkoumat a zabrat co nejvetsi uzemi. Za jednotlive etapove ukoly budou dostavat body (napr. 1-3). Body jim umozni pokusit se o pohyb po mape Gronska. Po mape se budou pohybovat tak, ze zaberou dane policko, coz jim umozni se na nej presunout. Mapa bude tvorena setiuhelnikem slozenym z mensich sestiuhelniku prestavujicich policka.
Ve stredu mapy bude mezinarodni letiste, ktere jim umozni transport jich samotnych a ziskanych surovym zpet do civilizace. Jak uz jsem napsal, body jim umozni ziskanni policek. to bude probihat tak, ze si vyberou policko v sousedstvi jiz prozokoumanych policek a provedou pruzkum - vylosuji si, co na danem policku nasli - mohou zde napriklad lovit zvirata, tezit nerosty apod., nebo mohou zjistit, ze na danem policku je nebezpecny ledovec a pres policko se neda prejit. Aby se nestalo, ze jim vubec nepodari dostat do cile - na letiste ve stredu planu, bude zde existovat silnice, ktera predtavuje bezpecnou a prozkounanou cestu, za pruchod po silnici vsak musi zaplatit a take zde nemohou nic ziskat. Cena za pouziti silnice se muze behem hry prubezne menit jak bude potreba.
V pripade, ze by deti bylo prilis malo, je mozne je rozdelit pouze do dvou skupinek, v tom pripade by cil nebyl uprostred, ale na kraji a nebylo by to letiste, ale pristav. Prece jenom se mi pristav libi vice nez letiste.
 
neděle: noční - Martin
Autor Lubos   
Neděle, 04 červenec 2004
... zatím nezpracováno ...
 
pondělí: Močály - Luboš
Autor Administrator   
Neděle, 04 červenec 2004
Prekonavani prekazek
Mocal:
Vyprava se na sve ceste ocitla pred mocalem, ktery musi prekonat. K tomu mohou pouzit prkna a spalky. V uzemi pocalu se nesmi zadnou casti tela ani obleceni ani prknem dotknout zeme a musi se vsichni dostat na druhou stranu. Sirka mocalu musi byt zvolena tak, aby pres nej neslo prkno jednoduse polozit nebo to nejak preskakat, ale aby musely tu prkna nejakym zpusobem prendavat. Pocet prken a spalku se urci podle presneho poctu deti ve skupine.
Na to aby se dostaly pres mocal maji urceny casovy limit, hodnoti se rychlost s jakou se tam dostanou.

Cesta vanici:
Vyprava na ceste zastihla strasna vanice, neni videt ani na krok, jejich jedine stesti je, ze za sebou tahli provazek, ktery je ted jejich jedinym spojenim se zakladnim taborem. Po tomto provazku se musi vsichni dostat zpet do tabora, samozrejme se zavazanyma ocima. Aby to trvalo dele, muzeme je na tu trat posilat po jednom, ale nepripada mi to moc logicke. Opet se hodnoti cas, za ktery se tam dostanou.

Pavucina:
Nekdo mel napod pouzit jako treti hru jeste pavucinu, ale nevim, kde by se v Gronsku vzali tak velci pavouci a krome toho by tu pavucinu stejne nemeli kde udelat :-). Pokud by byli jenom dve skupiny, muzeme tuhle hru klidne vypustit. Pokud se presto rozhodneme ji pouzit, pravidla jsou priblizne tahle:
Mezi stromy se napne pavucina a lana a ukolem vypravy je dostat se na druhou stanu bet toho , aby se te pavuciny dotkli. Pokud mozno by mel kazdy prolezt jinym okem. Pokud jste to nekdo docetl az sem, tak mi dejte vedet...

Pozadavky na vedoucia vybaveni:
Vzhledem k tomu, ze budou dve nebo tri stanoviste, nemuzu to pochopitelne delat sam. Minimalne jeden clovek musi byt na pavucine (pokud se bude delat) a dva by meli byt na ceste vanici - jeden na zacatku a jeden na konci.
Co se tyka vybaveni, tak na mocaly jsou potreba nejaka prkna, spalky a tak..., vsichni to stejne znate. Na pavucinu je potreba lano a na cestu vanici nejaky silnejsi delsi provazek, napr. pradelni snura.
 
úterý: Tvorba mapy - David
Autor Administrator   
Pondělí, 05 červenec 2004
Každá skupina dostane papír A3, tužky a kompas. Její úkol je během 2 hodin (?) zmapovat co nejpodrobněji okolí chaloupek. Je zcela na nich, jaké zvolí měřítko, jak velkou oblast budou mapovat, jestli budou všichni dohromady nebo se rozdělí na menší celky.
Hodnotit se budou subjektivně 3 určení vedoucí: Kvalitu zpracování, kartografickou přesnost, grafickou úpravu, příp. další věci
 
středa: oheň, vaření - Anička
Autor Administrator   
Úterý, 06 červenec 2004
... zatím nezpracováno ...
 
čtvrtek: Lov tuleňů, sobí spřežení - Helča, Klára
Autor Administrator   
Středa, 07 červenec 2004

Lov tulenu
V puvodni hre se deti rozdeli do tri skupin, kazda skupina si urci jednu babu a ta ma za ukol pochytat vsechny cleny z druheho druztva. Komu se to podari drive, vyhrava. Va nasi modifikaci se hra bude jmenovat Lov tulenu, budou rozdeleny do tri skupin, z kazde si vyberou jednoho lovce a zbytek bude predstavovat tulene. Ukolem lovce je ulovit co nejvice tulenu z ostatnich druztev, kdo jich pochyta nejvice vyhrava. Tulen se muyze chytit naprikad prostym placnutim jako v klasicke babe, pripadne ho pak lovac musi dovest ke svym sanim (do sveho tabora). Hrat se bude ve vhodnem ohranicenem terenu. Vytezi lovec jemuz se podari chytit nejvice tulenu. Pripadne se da hodnotit, ktery tulen vydrzi nejdele, ale to je asi jedno, protoze vsichni stejne prijdou na pekac.

Sobi sprezeni
Klasicka hra - druzstvo si urci jednoho polarnika, ktery se musi za pomoci sveho priho (sobiho) sprezeni prepravit napric Gronskem, Na ceste ma pripravene cerstve psy (soby) na preprazeni. Psy (soby) pochpitelne presdtavujij ostatni celnove jeho druzstva. Ukolem zdrustva je prepravit polarnika ve stfete s polarnikem na zadech pres Gronsko v co nejkratsim case. Vyhrava pochopitelne nejrychlejsi druzstvo.

 
pátek: Ztracená družina - Monika
Autor Administrator   
Čtvrtek, 08 červenec 2004

Hra se koná v lese o rozloze asi 500m2. Vedoucí s oddílem obejde území a v pravidelných odstupech nechává jednotlivé členy. Hrají-li čtyři oddíly, budou na daném místě čtyři lidé, každý z jiného oddílu. Každé čtveřici dá zalepenou obálku se vzkazem: "Najděte co nejrychleji svou družinu. Nesmíte však opustit území pro hru vyhrazené." Čtveřice, v nichž jsou vedoucí družin, mají ještě připsáno: "Až bude vaše družina celá, smíte se vrátit zpět do tábora." Čtveřice mají obálku pro zahájení hry rozlepit a udělat to, co je v ní napsáno. Jakmile jsou všichni hráči rozmístěni, hra může začít.

Vítězem se stává ta družina, která se co nejrychleji dostaví v plném počtu do tábora.

 
sobota: Ája - měření
Autor Administrator   
Pátek, 09 červenec 2004
... měření ...
 
neděle: Špionáž ve vesnicích - Vojta
Autor Administrator   
Sobota, 10 červenec 2004
Místo: vesnice
Délka: půlden
Hráči: skupinky
Pomůcky: papíry, tužky

Lidé ve skupinkách dostanou za úkol zjistit několik informací o daných vesnicích (jméno a počet dětí starosty, dojivost krav v kravíně, ...). Mají půlden na to, aby se tam vypravili a tyto informace od domorodců zjistili.

To na cestach Gronskem muze taky hodit. V okoli jsou tri vesnice. Skupina se bud muze rozdelit a jit do vsech nebo jit cela jenom do jedny...

 
pondělí: Na sever a na jih - David
Autor Administrator   
Neděle, 11 červenec 2004
Místo: těžký a nepřehledný terén
Délka: 1-2 hod
Hráči: dvě skupiny >11
Pomůcky: praporek

Dvě družstva zavedeme 4 km od sebe přesně ve směru sever - jih. Na polovinu cesty mezi nimi zapíchneme praporek. V určenou dobu vyrazí obě družstva směrem k praporku. Orientují se dle slunce, hodinek, stromů,... Vítězí to, které bude u praporku dříve.

Motivace opet jednoducha. Proste se druzstva behem cesty po Gronsku ztratila. Pomoci navigacnich systemu se jim podarilo zjistit, ze se nachazeji presne 4km od posledniho znameho mista - kde asi potkaji ostatni skupiny. Treti skupina muze byt na vychod nebo zapad od praporku.

 
úterý: Mroží kly - Honza
Autor Administrator   
Pondělí, 12 červenec 2004
Puvodni hra se odehrava na Velikonocnim ostrove, na kterem se dobyvatele snazi ukoristit domorode artefakty, My tuto hru preneseme do oblasiti vecneho ledu a deti se budou snazit ukoristit mrozi kly nashromazdene Eskymaky. Eskymakum se to samozdrejme nelibi a svuj majetek si chrani. Kly jsou umisteny v nekolika iglu na pevnine - kruhy o prumeru kolem jednoho metru. Eskymaci (vedouci) se znazi zabranit dobyvatelum (detem) v ziskani klu tim, ze je placnou a tim je docasne vyradi ze hry. V pripade, ze placnuty ma u sebe kel (smi mit maximalne jeden) odevzda jej Eskymakovi, ten ho vrati zpet do iglu. Dopadeny musi vykonat urciry ukol (napr dobehnout do vychoziho tabora a zpet, nez muse pokracovat ve hre. Eskymaci nesmi chytat dobyvatele v bezprostredni blizkosti iglu - jinak by set to nedalo hrat. Hra se hraje na cas nebo to uplneho vycerpani klu. Hodnoti se, ktera skupina jich bude nit vic. Kly mohou predstavovat napr. nejakym zpusobem upravene vetvicky.
 
středa: Boj cisel - Monika
Autor Administrator   
Úterý, 13 červenec 2004

Boj cisel

Legenda: stavba iglu-bile karticky budou predstavovat stavebni material a deti si je budou navzajem brat, aby mohli postavit iglu.

Kazdy hrac ma jedenact karticek - deset karticek bilych a jedenactou s cislem. Pote se rozdeli do druzstev.Karticky s cisly predstavuji bojovou silu.Kdyz se setkaji 2 hraci dvou ruznych druzstev,snazi se ,co nejrychleji vykriknout jmeno protihrace,ten kdo je rychlejsi muze protivnikovi odebrat vsechny bile karticky,ale pouze tehdy kdyz ma vyssi nebo stejnou hodnotu cisla.Kdyz je druhy hrac vlastnikem vyssiho cisla,rozejdou se a nechaji si sve karticky.Vyjimku z pravidla tvori jednicka,ktera muze byt prebita vsemi vyssimi cisly mimo cisla nejvyssiho.Vitezi to druzstvo,ktere ma nejvice bilych karticek.

 
čtvrtek: Blokáda (pokladovka) - Anička, Ája
Autor Administrator   
Středa, 14 červenec 2004
Původní plánovanou etapu se nepodařilo vzhledem ke špatnému počasí a zdravotnímu stavu účastníků realizovat, takze jsme pouzili náhradní variantu:
Závěrečná etapa - nouzová / náhradní

Z důvodu horšího počasí a nemocí jsme 
přistoupili k mokré variantě etapy:
Každé družstvo dostalo 12 úkolů, které 
mají v časovém limitu vyřešit. 
Jednalo se o klasické hlavolamy typu

a) Tangram ...
+---------+---------+
|        /         /|                     
|      /         /  |                   
|    +---------/    |                 
|  /        /      |               
|/        /        |             
|       /         |           
|     /           |         
|    +             |       
|  /               |     
|/                 |   
+-------------------+ 

... a dalších asi 6 obrazců (záleží jen na
fantazii vedoucích nebo dostupné literatuře)

Zbývajících 5 úkolů byly zápalkové hlavolamy:
1) |     |
   |     |
   +--+--+
      |
   S  |
   
Přendat 1 zápalku, aby se smetí dostalo 
na lopatku

2) 
   |   |
   |   |
--- --- ---
   |   |
   |   |
--- --- ---
   |   |
   |   |

   Prendat 3 zapalky tak, aby byly tri stejne 
ctverce.

Reseni:
 ---     ---
|   |   |   |
|   |   |   |
 --- --- ---
    |   |
	|   |
	 ---

3)

--------
  /  /
 /  /
 /  /
/  /  
--------

Prendat 4 zapalky tak aby vznikly 4 stejne 
trojuhelniky

Reseni:
  ____
 /  /
/  /  
--------
  /  /
 /  /
  ----

4) 

Ze 5ti zapalek postav dva rovnoramenne 
trojuhelkniky se spolecnym vrcholem

Reseni:
     /
    |  |
    /  
--------
  /
|  |
 /
 


Powered by Joomla! Design by Cyberdine Systems » webmaster:    Odeslat email